top of page

Klan sommerlejr på Bornholm

Ran Klan - Klan Sirius

Søndag den 23.07 klokken 23:30 mødtes RanKlan og Klan Sirius ved Køge havn for at tage natfærgen til Bornholm.

Efter omkring 6 timer ankom vi til Rønne, hvor vi startede ud med at købe noget morgenmad. Den første strækning var hurtigt overstået, da vi allerede gik afsted tidligt om morgenen. Vi ankom til en lille shelter- og teltplads, hvor vi slog lejr. Dagen brugte vi med at lave mad og udforske området.

Næste morgen pakkede vi vores ting sammen og drog mod Allinge. På vejen kom vi forbi Hammershus og Opalsøen, hvor vi holdte en velfortjent badepause. Vi slog vores telte op på en teltplads, der var ejet af en flink bonde. Om aftenen var vi ude for at opleve kulturen og andre seværdigheder i Allinge.

Onsdag gik turen videre til Gudhjem, hvor vi fik set de aktiviteter, byen havde at byde på. Vores telte stod ved den flotteste placering, direkte ud til havet.

Den næste dag gik turen ind til midten af Bornholm, i modsætning til de andre dage, hvor vi stort set kun gik langs kysten. Lejrpladsen lå meget fint inde i skoven med et godt bålsted som blev brugt flittigt til at lave aftensmaden og senere på aftenen hygge rundt om.

Den sidste vandredag blev brugt på at komme til et sommerhus i nærheden af Svaneke. Og da vi var

så tæt på byen, tog vi en tur derhen hvor vi fik smagt is fra Svanekes berømte ismejeri.

Udover de uforglemmelige oplevelser, vi har fået i løbet af ugen, har vi også set uforglemmelige udsigter.